Thursday, October 18, 2012

Tarjousvinkkejä

Suomalaisen Kirjallisuuden Seuraverkkokaupassa on menossa syyssiivous vielä muutaman päivän ajan, 22. Lokakuuta saakka. EU:n ulkopuolella asuville suomalaisille tiedoksi, että kun tilasin ensimmäisen kerran SKS:ltä, yllätyin positiivisesti: ALV poistettiin tilauksesta automaattisesti. Kätevää ja reilua, toivottavasti yhä toimii näin.

Sydneyn Kinokuniyassa on taas meneillään keittokirjakampanja, jonka aikana kaikista normaalihintaisista keittokirjoista saa 20% alennuksen. Kampanja kestää lokakuun loppuun saakka.

Kun kerran kauppa-asoissa olemme, laitanpa tännekin hiukan infoa Fishpondista, jonka asiakaspalvelua moitin täällä.

Asiastahan tuli todella suuri kaplakka, jonka lopuksi jouduin ottamaan yhteyttä pankkini talousrikososastoon, jotka sitten hoitivat asian eteenpäin niin, että  rahat palautettiin tilille. Onneksi ei ollut kyse suuresta summasta, vaan pikemminkin periaatteesta, mutta sain hyvän opetuksen internetshoppailun suhteen. Nyt tarkastan aina, että voin ottaa asiakaspalveluun yhteyttä puhelimitse ja että tiedän firman fyysisen osoitteen. Tämä varoituksena muille Fishpondista tilaamista harkitseville: jos jokin asia menee pain prinkkalaa, ainoa keino ottaa firmaan yhteyttä on sivuston 'lomakkeen' kautta. Jatkosähköposteihin he eivät vastaa, joten jos haluaa vastauksen, on aina aloitettava uusi yhteydenotto.  Allaolevassa esimerkissä samaa asiaa on jo puitu kerran jos toisenkin Svetlanan, Juanitan ja parin muun kanssa. Luottokorttiotteet on skannattu ja pankistakin on lähetetty heille varmistus asiasta. Vastaus heidän puoleltaan on ollut aina sama, ja allekirjoittaneelta ovat käämit tässä vaiheessa jo pahasti palaneet:

Hi OOOOO,

Thank you for your enquiry and order at Fishpond.com.au
We have checked this for you and our records show that we have only charged you once the amount of $ZZZZ for this item on the 11/07/12.

Kind Regards
XXXXX
___________________________________

Thanks XXXX,

I know that  'in your records' it looks like I have been charged only once. However, as you can see from my two sets of credit card statements I have scanned and sent through to your customer service, the same amount has indeed in reality taken out of my credit card account on the same day by Fishpond. So in factual world I have paid for the book twice, with real money, no matter what the 'view' next to my order details tells me. Does any of your customer representatives actually look at the attachments?

 It doesn't look like I can get anywhere through your customer service. I am disputing the second charge that has been paid to Fishpond, so the bank will be taking care of that.

 Regards,
 OOOOO


2 comments:

  1. Kuule, se astiasto on Englantilainen Johnson Bros "Old Britain Castles" , on se sarja nimeltään. Se on aivan ihana, mulla on kuppeja, lautasia ja leipälautasia. Nostalgisia mutta silti raikkaita!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sellaisia olen juuri etsinyt, pidän kovasti. Laitan korvan taakse, kiitos!

      Delete

Suuri kiitos kommentistasi!